Friday 13 January 2012

Disorder .

Aku memang selalu ada masalah disorder ni. Kadang-kadang jenuh dah nak layan diri sendiri. HAHA . 


1) Sedih Disorder
Kadang-kadang aku sedih tak bertempat. Selalunya time perlu sedih aku tak sedih. Cthnya tengok cerita Hindu-setan. Opps, sorry Hindustan. Ehehe . Tak tahu nak eja, :p Tak nangis melalak lak time tu. Ni time orang bergurau lah aku boleh touching, lemah longlai layu. Ceiitt, cam PONDAN je tau, bhahaha . 


2) Baik Disorder
Baik tak bertempat. Even orang nak amek kesempatan kat atas diri pun, aku baik jgk. Ini masalah serius dan aku tak tahu nak tangani camne. Aku ikhlas dan aku serahkan semuanya kepada Allah. Aku hanya jadi diri sendiri, aku tolong orang tanpa berfikir yang orang tu nak ambil kesempatan ke kat atas diri aku. I just don't care. Bila dapat tolong orang aku rasa bahagia, aku rasa cam ayah aku akan senyum dari jauh sebab berjaya didik aku jadi insan yang suka bantu orang lain. Chill :D


3) Pk bukan2 Disorder.
Serius ni paling teruk. Aku memang most of the time pk yang bukan2. Kadang2 bagus sbb tu menunjukkan yang kita ni seorang yang creative kann? But, for the worst part, bila aku pk bukan2 yang boleh buat orang lain cam rimas dgn diri aku. Aku selalu pk yang fantasi, benda yang tak kan berlaku. Contoh yang terang lg nyata, bila syafizan tak balas mesej, aku akan pk yang dia marah pada aku. Then, bila aku col dia tak angkat, aku akan terus berfikir yang dia dah betul marahkan aku, dan dia tak nak jumpa aku lagi. Nanti sape yang nak tolong aku time aku susah kat u ni? Nanti aku susah then, aku akan berhenti study dari u ni. Pastu mulalah nak sedih bukak lagu jiwang tahap giga15 then terbaring layu kat katil sorang-sorang. Padahal dia tak balas, sbb g mandi tak pun g training. HAHA . Okayy, then aku selalu salahkan hormon period aku. Manusia mmg selalu susah nak salahkan diri sendiri kan? :)




Aku perlu dan harus mencari solution utk masalah disorder aku nihhh, but how?



No comments:

Post a Comment