Tuesday 7 February 2012

Laskar Pelangi :')



Dua hari yang lepas, terbaca status FB Kak Sayidah tentang cerita Laskar Pelangi . Dia tulis dia dah 7, 8 kali tengok cerita ni. Hmm, aku pun cam curious lah kan, apa yang istimewanya cerita ni. Lagu Laskar Pelangi pernah lah dengar kumpulan Nidji tu, hee .
Jadi semalam aku pun download. Dan pagi ni baru berkesempatan tengok cerita ni.
Apa yang aku boleh simpulkan?
Cerita ni sememangnya sangat istimewa. Sebabnya?
Buat aku rasa berdebar-debar, ternanti-nanti apa babak seterusnya. Setiap watak dia kuat. Aku boleh ingat seorang demi seorang. hehe . Laskar Pelangi ni beri kita pengajaran dari satu sisi kehidupan yang berbeza. Dalam hidup ni, kita perlu berjuang, perlu ada impian. 
Tengok cerita ni ada babak buat aku ketawa, lagi-lagi masa Ikal jatuh cinta dengan Ah Ling . hehe . 
Ada masa aku nangis tengok nasib Lintang tu . Sedih jee :') . 
Dan aku repeat part dia menang masa pertandingan tu berulang-ulang kali hepy jee :)
LASKAR PELANGI . 
Cerita yang penuh dengan pengajaran terutamanya buat generasi muda :)



LASKAR PELANGI :')

Mimpi adalah kunci
Untuk kita menaklukkan dunia
Berlarilah tanpa lelah
Sampai engkau meraihnya

Laskar pelangi
Takkan terikat waktu
Bebaskan mimpimu di angkasa
Warnai bintang di jiwa

Menarilah dan terus tertawa
Walau dunia tak seindah surga
Bersyukurlah pada yang kuasa
Cinta kita di dunia

:')


2 comments: