Saturday 4 February 2012

Muka Delivery =='

Alahai. Alahai lagi . Sedih jee hee . Ku ingat kat ukm tu, dah famous jadi muka delivery . "Hai, baju dah sampai pagi tadi. Bila awak free, saya nak hantarkan baju awak ni ." Itu memang delivery habis dah segala ceruk blok kat ukm tu aku tahu . 
Ingat dapat lah rehat dari perkataaan delivery tu. Tapi, tidak begitu ye . Kat rumah memang muka delivery lagi. 
"Nadiah, kau tolong belikan aku wafer coklat satu. Satu lagi coklat campur kaya. Tapi kaya nye nak lebih dari coklat. Aku balik kerja lambat nanti kedai dah tutup"
"Ye. ye duitnya?"
"Alah, guna lah duit kau dulu, nanti aku bagi kau main game PS aku"
Duit tak bagi, aku gagahkan diri juga drive malam-malam beli wafer untuk abang aku . 

Semalam, aku baru keluar dari bilik. Dari pukul 6 duduk bertapa dalam bilik, siapkan tugasan DBP aku tuh. Col 8 lebih baru kuar bilik. 
"Long, mak mana?"
Biasa lah, aku kalau tak nampak mak je aku susah hati. Mesti tanya mak pergi mana. Dah nampak muka mak baru senang hati . Manja letew ehehe .  
"Haa, bagus lah kau dah siap buat kerja. Ni tolong keluar jap g beli makan malam. Mak dengan babah tak ada hantar anak Pak Mat pergi nikah . 
Ni duitnya, rm 5O."

Kau beli sate 50 cucuk sate. Beli ketupat sekali. Pastu, kau beli mee hoon tomyam, extra pedas tau. Jangan lupa cakap kat budak amek order tuh. Mee goreng, nasi goreng ayam, air teh ais manis cket. Kalau susah sangat kau masuk dalam jumpa tukang masak tu je, okayy?
"Haa, macam biasa topup aku jangan lupa tau. Sayang kau lebih lahhh"
Begitu lah kehidupan cuti sem aku :/


No comments:

Post a Comment