Tuesday 1 January 2013

Malam ini, memecah kesunyian hati

Malam ini merupakan malam yang sepi, aku hanya bertemankan secawan air Nescafe, diterangi cahaya malap lampu belajar, dengan penuh di atas mejaku, pen, buku dan nota yang kutulis sendiri dengan penuh kesungguhan. Aku mengharapkan kejayaan ini, dan Allah mengetahui segala isi hatiku ini, namun nilai kejayaan bukanlah perkara utama, yang lebih penting adalah usaha untuk menjulang kejayaan ini, yang mana Allah sentiasa melihat akan usahaku ini. Kadang-kala aku alpa, tapi jauh dalam hatiku ini, aku punya kesungguhan yang besar nilainya dalam kehidupan ini. Entah mengapa, aku teringin benar menjejak kaki ke tanah suci, membuka seluas-luasnya mata hatiku ini akan kebesaran dan janji keagungan Allah sebagai pencipta alam ini. Ya Allah, beri aku kesempatan untuk merasai nikmat keagungan tanah suci-Mu, berilah aku hidayah yang berterusan, sesungguhnya aku sedang berusaha mengeluarkan diriku jauh dari "kegelapan" ini, tunjukkan aku jalan kebesaran agama-Mu ini, agar aku terus berjalan menuju Islam, dengan langkah yakin, jitu dan istiqamah, Amin sesungguhnya Allah maha Mengetahui akan isi hati sekalian manusia di atas bumi ini. 




No comments:

Post a Comment